Formamos grandes lideranças

A Graduação em Administração Pública propõe uma experiência única, uma jornada de formação de lideranças sem similar em qualquer lugar do mundo. O curso tem o conceito de uma academia de formação, um local que exige dedicação integral e que inicia o estudante na sua jornada de impactar o mundo positivamente. Aqui os alunos saem preparados para o mercado global porque nossa missão é formar líderes que transformem o mundo.

 

Diferenciais da Formação em Administração Pública da FGV EPPGE

  • Excelência acadêmica: Instituição de referência no Brasil e no Mundo;
  • Corpo docente altamente qualificado, com experiência internacional e excelente formação;
  • Aulas diferenciadas: ministradas por ex-ministros, professores formados em Harvard e Stanford;
  • Aprendizado real: imersões, expedições e internacionalização;
  • Práticas pedagógicas inovadoras com tecnologia educacional;
  • Escola localizada em Brasília, no epicentro político do país, onde o estudante vivencia os maiores acontecimentos nacionais.
Mulher usando o notebook

Para quem é o curso?

Estudantes que concluíram o Ensino Médio, planejam alcançar grandes voos e impactar positivamente o mundo.

O que esperar?

Uma formação integral, com jornada de aprendizado inovadora na qual o estudante aprende teoria e prática com os melhores professores de Administração do país, tem contato com gestores de alto nível, estuda cases reais, realiza expedições e intercâmbio internacional.

O que você irá alcançar?

Conhecimentos teóricos aplicados em situações de aprendizagem para desenvolver as competências necessárias para ocupar os cargos mais altos da Administração Pública.

Duração

4 anos

Frequência

Diária

Título Concedido

Bacharel em Administração Pública

Horários/Turnos

Diurno - Integral

Área

Administração

Direção

Prof. Dr. Edson Kenji Kondo

Coordenação

Prof. Mestre Wilson Nobre Filho

Equipe Acadêmica

Ana Rita Amorim

Mensalidade

R$ 5.010,72* refere-se ao valor de 2025.1

Carga Horária do Curso

3600 h/a

Carga Horária de Extensão

360 h/a

Modalidade

Presencial

Vagas

100

Conceito MEC

5

Ato Autorizativo

Portaria SERES/MEC nº 278, de 22 de maio de 2025, DOU: 23 de maio de 2025

 

  • Descoberta de virtudes em meio a desafios na:
     
  • Chapada dos Veadeiros;
  • Amazônia;
  • Patagônia ou Machu Picchu; e
  • Caminho de Santiago de Compostela.
     
  • Seis disciplinas distribuídas ao longo dos quatro anos do curso.
amazonas

 

  • Atividades de imersão para solução de desafios do mundo real junto a ministérios, secretarias, congresso, tribunais, agências internacionais, ONGs e empresas​.
duas pessoas conversando

 

  • Professores formados em renomadas instituições nacionais e internacionais;
  • Equipe com experiência e presença internacional em pesquisa aplicada e conexões com o mercado de trabalho;
  • Programa com prática pedagógica inovadora: metodologia ativa e tecnologia educacional.
professor ministrando aula

 

  • Um semestre dedicado à experiência internacional e em outras Escolas da FGV.
intercambio

Onde atuar?

 

  • Cargos eletivos nos governos federal, estadual e municipal;
  • Posições em empresas estatais, privadas e concessionárias de serviços públicos;
  • Gestão, pesquisa e liderança de organizações do terceiro setor e fundações empresariais;
  • Empreendedorismo público e privado;
  • Organismos internacionais;
  • Consultorias para órgãos públicos e privados, nacionais e internacionais;
  • Responsabilidade social de empresas;
  • Relações institucionais e governamentais de empresas privadas.
Reunião

Por que Administração Pública na FGV?

top 10 think thank

TOP 10 THINK TANKS DO MUNDO. 1° lugar na América Latina e 3° lugar no mundo.

FGV + Linkedin

Única brasileira entre as instituições de ensino superior mais influentes do mundo, segundo o Linkedin.

Mulher estudando

Porta de entrada para uma conexão global. Mais de 200 parcerias internacionais.

Onde estamos

FGV EPPGE

Coordenação dos Cursos de Graduação
Setor de Grandes Áreas Norte - SGAN Quadra 602 - Módulos A, B e C Asa Norte, DF/Brasília. CEP: 70830-051
grdap@fgv.br

-15.780225900244, -47.873498813737

Organizado em pilares para uma formação completa

Excelência acadêmica

  • Professores formados em renomadas instituições nacionais e internacionais;
  • Equipe com experiência e presença internacional em pesquisa aplicada e conexões com o mercado de trabalho;
  • Programa com prática pedagógica inovadora: metodologia ativa e tecnologia educacional.

Formação​ Integral Global

  • Descoberta de virtudes em meio a desafios na Chapada dos Veadeiros, Amazônia, Patagônia e Caminho de Santiago de Compostela;
  • Seis disciplinas distribuídas ao longo dos quatro anos do curso.

Aprendizado​ na prática

  • Atividades de imersão para solução de desafios do mundo real junto a ministérios, secretarias, congresso, tribunais, agências internacionais, ONGs e empresas​.

Intercâmbio​ Nacional e Internacional​

  • Um semestre dedicado à experiência internacional e em outras Escolas da FGV.
Alunos conversando

Seu futuro começa agora: Ingresse na Graduação em Administração Pública

O candidato pode ingressar no curso de Graduação em Administração Pública por meio do Vestibular da FGV, do ENEM, da Transferência Externa e do Processo Seletivo Internacional.

Mulher estudando

A FGV EPPG oferece bolsas de estudos para alunos que tenham sido aprovados no Processo Seletivo nas modalidades: Bolsa Mérito, Bolsas Não Restituíveis e Bolsas Restituíveis.

Equipe de alto nível

  • Formada em renomadas instituições nacionais e internacionais;
  • Com experiência e presença internacional;
  • Atuante em pesquisa aplicada;
  • Conectada com o mercado de trabalho (organizações internacionais, consultorias, governo e outros órgãos);
  • Experiência em práticas de ensino-aprendizagem inovadoras com tecnologia educacional.
Homem palestrando

Docentes da Graduação em Administração Pública da FGV EPPG

Ano Acadêmico 2026

Catálogo de disciplinas eletivas em inglês ofertadas no 6º período do curso de graduação em Administração Pública.

Instructor: Lizandro Lui, PhD

Workload: 36 hours – 2 Credits

Start: October 05, 2026 

End: December 07, 2026

Summary: This course focuses on the development of research and analytical skills in public policy, emphasizing practical applications through project design, collaboration, and academic communication. Students will engage in guided research projects, manuscript preparation, and discussions with international scholars to refine their analytical reasoning and present evidence-based policy insights on current global and Brazilian issues.

Instructor: Henrique T. V. Salles Pinto, PhD

Workload: 36 hours – 2 Credits

Start: October 05, 2026 

End: December 07, 2026

Summary: This course provides an integrated overview of Brazil’s social policy framework, examining key strategies and programs that shape the country’s approach to social development and equity. Students will explore the registration of beneficiaries and mechanisms of intersectoral coordination, as well as sector-specific policies in education, health, and both urban and rural productive inclusion. The course also analyzes Brazil’s cash transfer systems and the regulatory and institutional measures aimed at preventing and combating gender-based violence, offering a comprehensive understanding of how these interconnected policies promote social protection and inclusion across diverse contexts.

Instructor:  Weeberb J. Réquia Jr, PhD

Workload: 36 hours – 2 Credits

Start: October 05, 2026 

End: December 07, 2026

Summary: This course introduces the concepts, models, and tools of climate governance for business and public policies. We connect environmental foundations (ecosystems, pollution, impact) to corporate decision-making, public policy, and urban sustainability, emphasizing how firms and governments co-produce environmental/climate solutions in Brazil and globally.

Instructor: Lizandro Lui, PhD

Workload: 36 hours – 2 Credits

Start: October 05, 2026 

End: December 07, 2026

Summary: This course examines Brazil’s digital transformation from an institutional and public policy perspective, exploring how data governance, digital infrastructure, and algorithmic systems reshape public service delivery, state capacities, and social inclusion. Through key readings and empirical analysis based on CETIC and IBGE data, students will assess the evolving relationship between technology, governance, and public value creation in the Brazilian context.

Instructor: Paulo A. M. M. Nascimento, PhD

Workload: 36 hours – 2 Credits

Start: July 27, 2026 

End: September 26, 2026

Summary: The economics of education applies the principles of economics to the analysis of education and education policy. This course is designed to give an overview of the entire field of economics of education to students who are new to economics, as well as to those who have previously studied in this field.

Instructor: Sergio Goldbaum, PhD

Workload: 36 hours – 2 Credits

Start: July 27, 2026 

End: September 26, 2026

Summary: The main objective of the course is to introduce concepts of Environmental Economics, its theoretical basis and the analytical tools of the discipline. We will also discuss and analyze different types of environmental policies at local, regional, national and international levels. Recommended prerequisites: Microeconomics.

Instructor: Lizandro Lui, PhD

Workload: 36 hours – 2 Credits

Start: July 27, 2026 

End: September 26, 2026

Summary: This course introduces the evolution of environmental public policies in Brazil within the broader context of global sustainability debates and the Anthropocene. Students will analyze Brazil’s institutional arrangements for environmental governance, international environmental agreements, and case studies such as the Amazon. Through discussions with policymakers and experts, they will develop a critical understanding of contemporary environmental challenges and collective policy responses.

Instructor: Giuliana Franco, MSc.

Workload: 36 hours – 2 Credits

Start: July 27, 2026 

End: September 26, 2026

Summary: This course explores the dynamics between the State, the private sector, and civil society in Brazil, focusing on the theoretical and practical foundations of government relations. It examines the role of interest groups in a liberal democracy, the ethical and legal frameworks of lobbying in Brazil, and the mechanisms of influence within the political system. Students will learn how to design lobbying and advocacy strategies, engage with public policy consultancies, manage intergovernmental relations, and conduct legislative and regulatory impact analyses. The course equips participants with both conceptual understanding and practical tools to effectively navigate and influence interactions between organizations and the public sector.

Instructor:  Paulo A. M. M. Nascimento, PhD

Workload: 36 hours – 2 Credits

Start: October 05, 2026 

End: December 07, 2026

Summary: Income-contingent financing: rationale, methods, and applications. Examines the economic rationale for income-contingent financing—risk-sharing and insurance against low earnings—and the design of contracts, pricing, repayment schedules, and collection mechanisms. Applies these methods to higher education and other sectors through international and Latin American cases, emphasizing legal/regulatory frameworks, consumer protection, and the rationale of future income as collateral.

Instructor: Camila C. B Medeiros,

Workload: 72 hours – 4 Credits

Start: July 27, 2026

End: December 7, 2026

Summary: This course introduces the principles, methods, and practices of inner development as a foundation for impactful leadership in public and corporate settings. Designed to cultivate inner capacities aligned with the Inner Development Goals (IDGs), it supports regenerative leadership, meaningful collaboration, and transformative action in times of complexity. Through a combination of theoretical grounding and experiential learning, students explore how personal growth connects to systemic change and are empowered to lead with integrity, clarity, and effectiveness. 

Core concepts of inner development. Essential skills and capacities for transformative and regenerative leadership. Self-awareness, emotional regulation, and sense-making. Communication, co-creation, and collaborative action. Learning environments and group dynamics. Personal and collective development practices. Applied project-based learning for real-world impact. Cultivation of inner capacities aligned with the Inner Development Goals (IDGs) to support meaningful collaboration and action in times of complexity. 

Instructor: Bernardo Buta, PhD

Workload: 36 hours – 2 Credits

Start: October 05, 2026 

End: December 07, 2026

Summary: Justice organizations are fundamental to the functioning of the State and serve as important forums for decision-making on public policies. Thus, this course presents and discusses topics related to the administration of justice, encompassing theories, research methods, and key areas of study in justice administration, such as governance, innovation, performance, and bureaucracy. The course will be carried out through the development of an academic article in this emerging field of knowledge.

Instructor: João Paulo Barroso,

Workload: 36 hours – 2 Credits

Start: October 05, 2026 

End: December 07, 2026

Summary: This course examines the interaction between the State and civil society in Brazil, emphasizing the professional practice of government relations and strategic engagement with public institutions. It covers the legislative process and policy monitoring, relationship-building strategies with government actors, and the distinct roles of business associations, third-sector organizations, and the media in shaping public agendas. Students will also explore key professional tools—such as position papers and technical briefs—and develop the core competencies required for effective and ethical performance in government relations.

Instructor: Henrique T. V. Salles Pinto, PhD

Workload: 36 hours – 2 Credits

Start: July 27, 2026 

End: September 26, 2026

Summary: This course introduces the main foundations of social and human development. It covers analysis and scientific writing related to social policies and development. It aims to train students to understand, plan and manage social policies in complex countries such as Brazil. Social and Human Development: concept; Evolution of the concept of Social and Human Development; Development analysis models; Social Policies: concept; Evolution of Social Policies; Applied Social Policies.

Instructor: Lizandro Lui, PhD

Workload: 30 hours – 2 Credits

Start: July 27, 2026 

End: September 26, 2026

Summary: This discipline examines how the digital transformation is redefining the role and functions of the state and relations with society. It addresses topics such as implementing digital technologies in the public sector, building digital platforms, e-governance, cybersecurity, data privacy and the social and political implications of technological innovations. Students will explore case studies and theories to understand the opportunities and challenges of government digitalization in Brazil and around the world.

Perguntas Frequentes

Tire suas dúvidas sobre a Graduação em Administração Pública.

Estudantes que concluíram o Ensino Médio, almejam grandes voos na carreira e desejam tornar o Brasil e o mundo mais justos utilizando gestão e políticas públicas como instrumentos.

Formação sólida com ampla visão sobre gestão, ciências sociais e políticas públicas, capacidade de articulação, negociação, tomada de decisões e análise de questões internacionais.

Você terá recursos e ferramentas para ser agente de transformação social e assumir posição protagonista em áreas do setor público como governos, ONGs, consultorias, organismos internacionais, fundações empresariais e pesquisas.

4 anos.

Integral do 1º ao 4º semestres; e matutino do 5º ao 8º semestres.

Bacharel em Administração Pública.

O egresso do curso de Administração Pública estará apto a: assumir posições de protagonismo em cargos eletivos, cargos públicos no governo federal, estadual e municipal; e atuar em empresas estatais, privadas, concessionárias de serviços públicos, organizações do terceiro setor e fundações empresariais.

O Repositório Acadêmico tem como objetivo armazenar, preservar e divulgar, em formato digital, a produção de conhecimentos acadêmicos, científicos, artísticos e técnicos dos alunos de Graduação em Administração Pública da Escola de Políticas Públicas e Governo da Fundação Getulio Vargas - FGV EPPG.

As manifestações expressas por integrantes dos quadros da Fundação Getulio Vargas, nas quais constem a sua identificação como tais, em artigos e entrevistas publicados nos meios de comunicação em geral, representam exclusivamente as opiniões dos seus autores e não, necessariamente, a posição institucional da FGV. Portaria FGV Nº19 / 2018.

A A A
High contrast

Nosso website coleta informações do seu dispositivo e da sua navegação e utiliza tecnologias como cookies para armazená-las e permitir funcionalidades como: melhorar o funcionamento técnico das páginas, mensurar a audiência do website e oferecer produtos e serviços relevantes por meio de anúncios personalizados. Para mais informações, acesse o nosso Aviso de Cookies e o nosso Aviso de Privacidade.